Sportevenementen zijn een ideaal middel om mensen op een informele manier dichter bij elkaar te brengen. Leuk als teamuitje, voor een groepsgevoel binnen een vriendengroep. Of gewoon voor je eigen ontspanning of om je competitiedrift te testen. Maar ook zakelijk kun je je voordeel doen met sportevenementen. Hoe je dat doet lees je in dit artikel! Een evenement sponsoreneen van de dingen die je met je bedrijf kunt doen is het sponsoren van een toernooi of ander sportevenement. Bij hoofdsponsors zie je vaak dat de naam van het bedrijf op de shirtjes van de spelers wordt afgedrukt waardoor de bedrijfsnaam maximaal in beeld komt. Maar je kunt ook voor minder geld goed aan de promotie van je bedrijf werken. Bijvoorbeeld door de sportprijzen te sponsoren. Wat dacht je van een mooie glazen trofee met jouw bedrijfsnaam erop? Of organiseer zelf een sportevenement bij jou in de buurt voor al je klanten en prospects. De ideale manier om de mensen achter een bedrijf beter te leren kennen en om jezelf beter in de kijker te spelen bij potentieel interessante bedrijven. Het draait allemaal om brandingWat je commerciële interesse in een sportevenement ook is, uiteindelijk draait het allemaal om hetzelfde. En dat is branding. Oftewel, je bedrijf op een manier in de markt zetten die bepaalde, positieve, associaties oproept bij mensen. En daarvoor is het belangrijk dat je bedrijfsnaam op de juiste momenten bij de juiste doelgroep onder de aandacht wordt gebracht. Door sportevenementen te sponsoren zet je jouw bedrijf neer als een partij die betrokken is bij de regio en dat je voldoende bewegen en een gezond leven wilt stimuleren. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Hoe werkt boekhouden in Nederland? In Nederland is boekhouden een noodzakelijk onderdeel van het runnen van een bedrijf. Het verwijst naar de praktijken en methoden die worden gebruikt om financiële...
- Kiiro – het Japanse woord voor geel Nissan introduceert een speciale uitvoering van zijn compacte Crossover: de JUKE Kiiro. Voor de introductie van de JUKE Kiiro is Nissan een samenwerking aangegaan met...
- Marketing tips voor startende ondernemers Je hebt net een bedrijf of je bent van plan om een bedrijf te beginnen. Dan sta je voor de geweldige uitdaging om je bedrijf...
- Hoe zorg ik voor een gezond binnenklimaat? Hoe zorg ik voor een gezond binnenklimaat? Een gezond binnenklimaat op kantoor is erg belangrijk. Niet alleen prettig als voor je eigen productiviteit, het...
- Waarom een rol duct tape op kantoor onmisbaar is Is er bij jou op kantoor nergens een rol duct tape te bekennen? Na het lezen van dit artikel zal het je duidelijk zijn: duct...
- Waarom moet je een goede verpakking hebben voor je producten? Vaak wordt er niet genoeg aandacht besteed aan verpakkingen. De meeste bedrijven concentreren zich op het product en zien de verpakking als minder belangrijk. De...