Pure Zaken
Image default
Marketing en reclame

Hoe je met een sportevenement ook zakelijk je voordeel doet

Sportevenementen zijn een ideaal middel om mensen op een informele manier dichter bij elkaar te brengen. Leuk als teamuitje, voor een groepsgevoel binnen een vriendengroep. Of gewoon voor je eigen ontspanning of om je competitiedrift te testen. Maar ook zakelijk kun je je voordeel doen met sportevenementen. Hoe je dat doet lees je in dit artikel!

Een evenement sponsoren

een van de dingen die je met je bedrijf kunt doen is het sponsoren van een toernooi of ander sportevenement. Bij hoofdsponsors zie je vaak dat de naam van het bedrijf op de shirtjes van de spelers wordt afgedrukt waardoor de bedrijfsnaam maximaal in beeld komt. Maar je kunt ook voor minder geld goed aan de promotie van je bedrijf werken. Bijvoorbeeld door de sportprijzen te sponsoren. Wat dacht je van een mooie glazen trofee met jouw bedrijfsnaam erop?

Of organiseer zelf een sportevenement bij jou in de buurt voor al je klanten en prospects. De ideale manier om de mensen achter een bedrijf beter te leren kennen en om jezelf beter in de kijker te spelen bij potentieel interessante bedrijven.

Het draait allemaal om branding

Wat je commerciële interesse in een sportevenement ook is, uiteindelijk draait het allemaal om hetzelfde. En dat is branding. Oftewel, je bedrijf op een manier in de markt zetten die bepaalde, positieve, associaties oproept bij mensen. En daarvoor is het belangrijk dat je bedrijfsnaam op de juiste momenten bij de juiste doelgroep onder de aandacht wordt gebracht. Door sportevenementen te sponsoren zet je jouw bedrijf neer als een partij die betrokken is bij de regio en dat je voldoende bewegen en een gezond leven wilt stimuleren.