Vaak wordt er niet genoeg aandacht besteed aan verpakkingen. De meeste bedrijven concentreren zich op het product en zien de verpakking als minder belangrijk. De verpakking van je product is echter uitermate belangrijk voor je bedrijf. De juiste verpakking helpt je bedrijf een goede indruk te maken en de verkoop te verhogen. Bedrukte dozen bestellen is een tool om je merk beter tot uitdrukking te laten komen. Sommige bedrijven kiezen ervoor, maar nog lang niet iedereen maakt er optimaal gebruik van. Verpakking helpt bij beschermingBij het verpakken van je product is het belangrijk om te bedenken wat de verpakking voor het product doet. De verpakking moet het product beschermen tegen beschadiging, vuil, vocht en UV-licht. Het moet ook beschermen tegen extreme temperaturen en insecten. Het is een krachtige branding toolAls je een product in het schap ziet, is het de verpakking die je vertelt wat je kunt verwachten. Waar staat jouw merk voor? Hoe wil je gezien worden? Wat wil je dat klanten weten over je merk? Verpakking is een krachtige branding tool die dit allemaal in één oogopslag kan vertellen. Je verpakking moet de waarden, persoonlijkheid en het verhaal van je bedrijf weerspiegelen. Als het correct wordt gedaan, kan het helpen om je boodschap en merkidentiteit duidelijker te definiëren dan welke andere marketingtool dan ook. Bedrukte dozen zijn een goede manier om je verpakking te personaliseren volgens de branding van het bedrijf. Creëert een betere klantervaringEen goede verpakking kan je helpen een aangenamere ervaring voor je klanten te creëren. Wanneer je een verpakking hebt die aantrekkelijk en onderscheidend is, zal het klanten helpen om het product te identificeren. Dit kan ervoor zorgen dat ze zich beter voelen over het kopen bij jou bedrijf. Een goed ontwerp kan bijdragen aan de winkelervaring van de klanten. Dit maakt het het voor mensen gemakkelijker om hun favoriete producten te vinden. Helpt bij marketingAls je een logo of ander designelement op je verpakking hebt, moet je ervoor zorgen dat mensen dit gemakkelijk kunnen zien. De verpakking geeft je de mogelijkheid om jezelf als merk uit te drukken door kleuren, vormen en woorden te gebruiken die representeren wie je bent als bedrijf. Het is de manier waarop potentiële kopers zullen identificeren welke producten van jou zijn. Hierdoor kunnen ze hun vrienden over jouw bedrijf vertellen als ze een goede ervaring hebben gehad.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Hoe werkt boekhouden in Nederland? In Nederland is boekhouden een noodzakelijk onderdeel van het runnen van een bedrijf. Het verwijst naar de praktijken en methoden die worden gebruikt om financiële...
- Marketing tips voor startende ondernemers Je hebt net een bedrijf of je bent van plan om een bedrijf te beginnen. Dan sta je voor de geweldige uitdaging om je bedrijf...
- Kiiro – het Japanse woord voor geel Nissan introduceert een speciale uitvoering van zijn compacte Crossover: de JUKE Kiiro. Voor de introductie van de JUKE Kiiro is Nissan een samenwerking aangegaan met...
- Hoe komt maatwerk uit een RVS gieterij? RVS, ook wel roestvrijstaal genoemd, is eigenlijk niet meer weg te denken in producten die wij dagelijks gebruiken. Dit komt mede door de vele toepassingen...
- Hoe stuur je PR pakketten naar influencers? Wanneer je PR pakketten stuurt naar influencers, bureaus of consumenten die je meer informatie wilt sturen over je merk, vergroot je de naamsbekendheid en krijg...
- Wat is CRI? Wat is CRI? Een kleurweergave index wordt ook wel CRI genoemd, dat is een maatstaf voor het vermogen van een lichtbron om kleuren weer te...