Wanneer je PR pakketten stuurt naar influencers, bureaus of consumenten die je meer informatie wilt sturen over je merk, vergroot je de naamsbekendheid en krijg je eerlijke beoordelingen. Je kunt een lijst met influencers gebruiken of de consumenten één voor één contacteren met bordrug enveloppen. Dit hele proces kan lang duren. Daarom wil je misschien een influencer marketing platform gebruiken om elke stap van het proces effectiever te maken. Probeer je meer mensen over je merk te laten praten? Krachten bundelen met meer groepen? Het woord verspreiden over je nieuwe productlijn? Afhankelijk van wat je doelen zijn, moet je bij elke stap de juiste hoeveelheid tijd en moeite besteden. Weet wat je in een PR pakket moet opnemenDe eerste stap is om influencers gewoon om hun adressen te vragen en elk product één voor één naar hen te sturen. Als je al een e-mail lijst met influencers kunt vinden, is het gemakkelijk om deze informatie toe te voegen aan je spreadsheet. Zodra je hun adressen hebt, kun je de artikelen gewoon zelf verpakken en verzenden. Als je make-up of kleding verkoopt, vraag ze dan welke kleur of maat ze het mooist vinden. Voeg een gepersonaliseerde kaart toe die vertelt over je eerdere samenwerking, wat je leuk vond aan hun berichten en een bedankbriefje voor de samenwerking. Geef ze korte notities die ze bij zich kunnen houden of brochures van drukwerkonline.nl die de geschiedenis van je merk, je telefoonnummer en je social media bevatten. De influencers zullen blij zijn dat ze niet al je oude e-mails hoeven door te bladeren. Je kunt je producten ook verzenden in een op maat gemaakte verpakking die speciaal voor hen is gemaakt.
Gebruik kortingscodesJe kunt je producten verkopen via je e-commerce site. De makkelijkste manier om dit te doen is om influencers speciale kortingscodes te geven en ze je product te sturen. Je kunt ze ook het product laten kiezen dat ze willen en het naar ze sturen. Ze kunnen hun kijkers vertellen om naar je online winkel te gaan en een product of kortingscode te gebruiken voor hun aankoop. Dit zal het verkeer naar je website vergroten, niet alleen omdat deze is geadverteerd door een influencer, maar ook omdat er kortingen worden aangeboden.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Waarom moet je een goede verpakking hebben voor je producten? Vaak wordt er niet genoeg aandacht besteed aan verpakkingen. De meeste bedrijven concentreren zich op het product en zien de verpakking als minder belangrijk. De...
- Kiiro – het Japanse woord voor geel Nissan introduceert een speciale uitvoering van zijn compacte Crossover: de JUKE Kiiro. Voor de introductie van de JUKE Kiiro is Nissan een samenwerking aangegaan met...
- Hoe komt maatwerk uit een RVS gieterij? RVS, ook wel roestvrijstaal genoemd, is eigenlijk niet meer weg te denken in producten die wij dagelijks gebruiken. Dit komt mede door de vele toepassingen...
- Hoe werkt boekhouden in Nederland? In Nederland is boekhouden een noodzakelijk onderdeel van het runnen van een bedrijf. Het verwijst naar de praktijken en methoden die worden gebruikt om financiële...
- multi-inzetbaarheid Met de wereldpremière van de ID. AERO concept car in China toont Volkswagen hoe de eerste volledig elektrische limousine van het merk eruit kan komen...
- Positief denken, uitdagingen benutten als kansen. MINI FOCUST IN DE TOEKOMST OP DUURZAAMHEID, DIVERSITEIT, INNOVATIE, WINSTGEVENDHEID EN OPTIMISME. Positief denken, uitdagingen benutten als kansen en open en onconventioneel rekening houden met...