Pure Zaken
Image default
Zakelijke dienstverlening

Waarom een huisstijl belangrijk is voor jouw bedrijf

Heb je al eens nagedacht over een eigen huisstijl? En zo ja, hoe zou je dit dan vorm willen geven? Ga je dit zelf ontwerpen, of neem je hiervoor een marketingbureau in de arm? In dit artikel laten we je zien waarom het hebben van een eigen huisstijl zo belangrijk is en wat je ermee kunt. Kijk voor meer informatie over dit onderwerp ook eens op https://thesequel.nl/, dit is een marketingbureau wat je meer kan vertellen over jouw eigen huisstijl en hoe je een logo kunt ontwerpen dat bij jouw merk en bedrijf past.

De eerste klant is binnen!

Stel je voor: je bent net je eigen bedrijf in sportartikelen begonnen. Je verkoopt je eigen lijn sportartikelen, zoals sportschoenen, sportkleding en allerlei sportaccessoires en bent klaar om de wereld te veroveren met jouw merk. Het succes lacht je toe want je eerste klant is binnen! Je hebt een bestelling ontvangen voor sportschoenen in maat 43, een sportbroek en een bijpassend sportshirt met korte mouwen. Tijd om de bestelling klaar te maken voor verzending. Je verstuurt een simpele mail ter bevestiging dat de bestelling goed is binnengekomen met jouw persoonlijke e-mailadres en start met het klaarmaken van het pakket.

Bestelling samenstellen

Je maakt een printje van de bestelde artikelen, en loopt naar je magazijn om de bestelling klaar te maken. Je pakt de logoloze sportschoenen in de juiste maat en voegt hier de zwarte sportbroek aan toe. De broek is niks bijzonders en heeft verder geen logo-opdruk maar is wel praktisch. Hetzelfde geldt voor het sportshirt. Er is geen logo op afgedrukt en ook in het maatlabel staat geen referentie naar je merk. Maar het shirt zit wel enorm lekker.

Klaar voor verzending… GO!

Je print de pakbon uit op een effen wit A4’tje en voegt deze toe aan de doos met artikelen. Op de bon staan verder geen details of informatie over de bestelling, alleen jouw adresgegevens als retouradres en de bestelde artikelen. Maar dat is ook niet nodig, want de bestelling is immers al geplaatst, toch? Je zorgt dat het pakket stevig dicht wordt gemaakt en voldoende gefrankeerd is. Vervolgens stuur je het pakket op naar je eerste klant. Wat zal deze blij zijn met zijn nieuwe bestelde artikelen… Zeker weten dat jouw merk nu aanbevolen wordt aan andere potentiële klanten!

Maak het verschil

Ok, dit scenario is natuurlijk flink aangedikt, maar geeft wel een goed beeld van de invloed van logo’s en design. Want hoe anders zou het zijn als je producten wel een logo hebben, waardoor jouw merk echt herkenbaar is? Een design voor jouw sportschoenen en sportkleding draagt ook bij aan de herkenbaarheid van je merk. En hoe professioneel is het als in de bevestigingsmail naar klanten jouw bedrijfslogo vermeld staat, met een e-mailadres van het bedrijf? En vergeet ook zeker niet de pakbon. Die ziet er toch een stuk professioneler uit wanneer deze afgedrukt is op papier wat voorzien is van jouw logo en de juiste huisstijlkleuren. Zo verbind je klanten met jouw merk en het zorgt voor een herkenbaar merk met een eigen identiteit. Zie je het voor je? Neem dan voor een flitsend design voor jouw huisstijl contact op met marketingbedrijf The Sequel in Dongen. Zij helpen je met jouw huisstijl en denken graag mee met jouw marketingstrategie en branding.

https://thesequel.nl/