Pure Zaken
Image default
Boekhouding

Google Ads zelf doen of uitbesteden?

Google Ads is een goede manier van adverteren, al geruime tijd. Het grootste voordeel van Google Ads is dat er heel snel resultaat te zien is in de zoekmachine. Bovendien wordt er gericht op personen die zoeken wat jij aanbiedt. Toch is voordeel uit een campagne halen vaak niet heel gemakkelijk. Google Ads wordt om die reden vaker uitbesteed. Toch kun je het ook zelf doen.

 

Google ads uitbesteden

Google Ads uitbesteden? Dat kent voordelen. Zo heb je focus op bedrijfsvoering. Je hoeft niks zelf te leren over online marketing en je kan je focus volledig op je eigen werkzaamheden houden. Ook bespaart het je veel tijd. Dat is wederom omdat je je focus op je eigen werk kan houden. Je hoeft je niet bezig te houden met welke zoekwoorden wel en niet werken en je hoeft zelf de resultaten niet te analyseren. Ook is Google Ads uitbesteden vaak een kostenbesparing. Doordat je ervaren mensen dit laat verzorgen verspil je geen geld aan wat er wel en niet werkt. Door het uit te besteden aan ervaren mensen weet je zeker dat het gaat werken, waardoor je geen geld meer hoeft te besteden aan dingen uitproberen.

 

Zelf doen

Doe je het zelf? Dan kun je hier volop mee experimenteren. Wanneer je het zelf doet heb je wel als voordeel dat je ten alle tijden bij je data kan. Je kan een online marketeer in dienst nemen die maar al te graag voor jou Google Ads beheert. Bovendien kun je dan ook werken met Google Analytics en andere marketingtools. Je hebt het dan zelf in de hand, waardoor je ook weer intern mensen kan leren hierover. Google Analytics is het overwegen waard als nuttige aanvulling op je Google Ads en is bovendien handig voor je website en blog als je die hebt.

https://digitalmovers.nl/google-ads-uitbesteden/?lang=nl