Mede vanwege de globale en economische ontwikkelingen, is de tijd er nu echt aangebroken dat Nederlandse bedrijven meer energiebesparende maatregelen moeten nemen. Bovendien neemt het consumentenbewust over het belang van duurzaamheid en energie-efficiëntie toe, wat betekent dat het belang van duurzaamheid in de marketingcampagnes van tal van verschillende bedrijven aan het toenemen is. Er zijn verscheidene redenen te noemen waarom dit zo belangrijk is. In deze blog nemen we enkele belangrijke aspecten in het kort met je door. Kostenbesparing en een lagere uitstootVerreweg een van de belangrijkste redenen waarom steeds meer bedrijven overstappen op het nemen van energiebesparende oplossingen, is dat ze kunnen besparen door efficiëntere processen in te voeren. Bovendien resulteert het in een lagere CO2-uitstoot, wat niet alleen goed is voor het milieu maar vaak ook voor de reputatie van een merk. Energie-efficiëntie combineren met duurzaamheidsmarketingEr is dus ook een marketingredenering voor duurzaamheid: consumentengedrag kan worden beïnvloed door marketinginspanningen rondom duurzaamheid, waardoor bedrijven meer omzet uit duurzame producten en diensten kunnen halten. Door marketing rondom duurzaamheid te combineren met energiebesparing kan een bedrijf uiteindelijk meer geld besparen. Maatregelen die bedrijven kunnen nemen om energie te besparen zijn bijvoorbeeld het verduurzamen van hun gebouwen, het upgraden van apparatuur en het verminderen van waterspildrukken en CO2-footprints. Voor meer informatie en mogelijkheden over energiebesparende managementoplossingen, bezoek de website van Controlin.com. En door marketingcampagnes voor duurzame producten en diensten op te zetten, kunnen bedrijven consumentengedrag beïnvloeden door een duurzamere levensstijl te promoten. Bedrijven die marketingcampagnes voor duurzaamheid lanceren kunnen ook hun imago verbeteren door een betere reputatie op te bouwen als bedrijf dat actief bijdraagt aan de verduurzaming van onze samenleving. Kijk wel uit met greenwashingEén aspect wat we veel zien in duurzaamheidsmarketing is greenwashing. Deze benaming beschrijft de propaganda van bedrijven die beweren dat ze duurzame praktijken implementeren, maar in de realiteit geen echte waardevolle bijdragen leveren. Greenwashing is het proces van het overbrengen van een valse indruk of misleidende informatie over de duurzaamheid van een merk. Dit kan worden tegengegaan door duurzaamheidsmarketing te funderen in meetbare argumenten en zo transparant mogelijk te zijn over de haken en ogen of de nog te behalen winst. Of het nu gaat om duurzame buitenreclame via JCDecaux of een campagne op de sociale media, marketinginspanningen rondom duurzaamheid en energiebesparing zijn beide niet alleen noodzakelijk om consumentengedrag te beïnvloeden, maar ook om bedrijfskosten terug te dringen. Door marketingcampagnes voor duurzame producten en energiebesparende maatregelen te combineren, kunnen bedrijven écht verschil maken in Nederland.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Meer over de wigkussen Wigkussens hebben allerlei voordelen, van het helpen slapen in een comfortabele positie tot het beheersen van zure reflux ’s nachts. Maar de hoeveelheid keuzes lijkt...
- Zeecontainers: Ken de voordelen van hun toepassing in de bouw! Zeecontainers zijn grote metalen kisten die oorspronkelijk werden gebruikt voor het stouwen en vervoeren van vracht op schepen. Door hun verscheidenheid zijn zij echter een...
- Kiiro – het Japanse woord voor geel Nissan introduceert een speciale uitvoering van zijn compacte Crossover: de JUKE Kiiro. Voor de introductie van de JUKE Kiiro is Nissan een samenwerking aangegaan met...
- Een vintage spiegel voor de wastafelmeubel Een vintage spiegel voor de wastafelmeubel Een van de beste dingen die u ooit voor uw wastafelmeubel kunt doen, is vintage spiegels gebruiken voor het...
- Hoe zorg ik voor een gezond binnenklimaat? Hoe zorg ik voor een gezond binnenklimaat? Een gezond binnenklimaat op kantoor is erg belangrijk. Niet alleen prettig als voor je eigen productiviteit, het...
- Positief denken, uitdagingen benutten als kansen. MINI FOCUST IN DE TOEKOMST OP DUURZAAMHEID, DIVERSITEIT, INNOVATIE, WINSTGEVENDHEID EN OPTIMISME. Positief denken, uitdagingen benutten als kansen en open en onconventioneel rekening houden met...